dinsdag 11 februari 2020

Haken, en nog meer nieuws

Er is best veel gebeurd en gedaan de afgelopen twee weken. Ik heb niet zoveel tijd voor het quilten. Nou ja, dat is ook niet helemaal eerlijk, dat viel eigenlijk ook wel mee. Het is wel een drukke tijd, dat wel.
Weet je nog dat ik een boodschappentas had omgehaakt? Kijk anders nog even terug: Tussendoortje
Toen ik een maand geleden met de tas buiten liep, werd ik aange- sproken door een buurvrouw. Ze wilde graag haken leren en had mijn hulp nodig. Dat kan ik dan niet weigeren, dus ik ben een keer bij haar geweest om haar op weg te helpen. Op weg helpen, dat bleek mee te vallen, ze kan wel haken maar niet patroon lezen. Daar help ik haar nu af en toe bij.
Het betekent wel dat ik van schrik ook weer een haakwerkje ter hand nam. Als we dan toch samen bezig zijn... je snapt.
Ik kocht 2 bollen bij de Wibra, en begon aan een sjaal. De eerste bol is inmiddels op. Nog 1 bol te gaan en dat is dan ook voldoende. Een gemêleerde bol, ziet er wel goed uit toch? Simpel steekje hoor.


Vorige week waren we een paar dagen weg, Even uitwaaien in Zandvoort. Lekker, even afstand nemen. Flinke wind op het strand.
Er werden toch strandpaviljoens opgebouwd terwijl er storm werd verwacht! Dat snap ik niet.


Herten ook genoeg te zien....En heel dichtbij!


En ja, dus ook wel tijd voor quiltwerk. Ben nog bezig de droomdeken aan het quilten. Schiet nu wel lekker op. We zijn al druk met het naaien van blokken voor een volgende.

En zaterdag, dat was een leuke dag. We waren naar Nijkerk, de jaarlijkse dag voor de regioleidsters van het quiltersgilde.
Met ons tweetjes, mijn vriendin en ik, gaan we het stokje van de huidige leidsters overnemen. Heel spannend hoor, en een flinke uitdaging! De regiodag is op 4 april voor onze regio. Ben jij er dan ook?

Het werkje is bedacht, de stoffen gekocht, een proefmodel gemaakt, het werkt vordert en de aanmeldingen beginnen aardig te lopen. En nee, ik zeg verder niks :-), het blijft een verrassing.

Die zaterdag dus, kwamen we met alle leidsters bij elkaar. We hoorden elkaars verhalen, zagen de werkjes van de andere regio's. Kunnen zo dus ook ideeën opdoen. We werden bijgepraat door het bestuur over de ontwikkelingen, de verwachtingen, het beleid. Maar voor mij was de kennismaking ook belangrijk. En heel leuk opgevangen, dus een leuke groep om mee samen te werken.
Natuurlijk krijgen we daar ook een werkje. Na de lunch gingen we aan het werk onder leiding van regio Veluwe Noord. Dat kan ik nog niet laten zien, het is nog te weinig.

fijne week!
groetjes, Janine

2 opmerkingen:

  1. He Janine wat lees ik nou. Word je regioleidster van het quiltersgilde. Wat goed! Samen met mijn naamgenote?
    Heel veel succes gewenst.
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.