zondag 22 maart 2020

International Quiltingday 2020

Dat was het gisteren.
Het is elk jaar op de derde zondag in maart. Een dag, bedoeld als verbinding van quilters over de hele wereld. In Amerika worden op die dag quilts buiten gehangen, zodat je kunt zien dat zij quilten. De winkels hebben speciale aanbiedingen en/of activiteiten.
Hier in Nederland leeft het niet zo. Ik zou een quilt over mijn balkon kunnen hangen, maar heb dat ook niet gedaan. Niemand zou weten waarom ik dat doe. Misschien een schoonmaakbui?
En toch, toch had ik het kunnen doen.....misschien voor iemand die langs fietste. Toch maar doen volgend jaar.

Ik heb wel gequilt. In deze dagen dat we eigenlijk alleen maar binnen zijn vanwege het coronavirus, is daar wel ruimte voor.
Ik postte 1 foto op facebook, om deze dag aandacht te geven.


Vandaag, zondag, tijd genoeg om verder te gaan. En dat is wel gelukt. Alle blokken zijn klaar, alleen de border moet nog.
Daar kan ik morgen aan beginnen.


De border is niet zo breed, dus dat gaat ook wel snel denk ik. Hartjes aan elkaar verbonden in een vloeiende lijn, dat is de bedoeling.

En, waar zijn jullie mee bezig deze dagen?

hartelijke groet,
Janine

2 opmerkingen:

  1. Prachtig je quilt zeg en fijn he dat we onze hobby nu hebben.......................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Janine, mn top van mn postzegelquilt is af. Moet nog een vulling en achterkant kopen maar dat komt wel. Ik ben nu eindelijk met quilten van mn farmerswife begonnen.
    Die quiltersdag heb ik nooit iets mee gedaan. Dat leeft idd niet in nederland, ze zouden denken dat je aan het luchten bent.
    Groetjes, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.