zaterdag 12 september 2020

Singer dl 2

Weetje het nog? Mijn eerder blogje over mijn Singertje?
Hij is er weer!

Ik heb hem toch weggebracht voor een onderhoudsbeurt, want een workshop is er de komende periode niet. Ik kan wel blijven wachten, dat schiet niet op. Afgelopen week kon ik hem bij Francis weer ophalen. 

Deze week tijd gehad om even te proberen.
Eén blok lag al geknipt klaar....
Dus vol goede moed aan de gang! Klos er op, draad doorrijgen, spoeltje er in en gaan. Oeps, te grote steken. Even terug- schakelen, dat is beter. Op gevoel... En ja, hij naait prima.

Ehhh, hoe hecht ik aan? Hoe hecht ik af? Nou ja, dat lukt wel, gewoon omdraaien en een paar steken terug.
Hé, hij loopt vast, hoe kan dat nou? Op zoek...en ja, de bovendraad zat niet goed bij het veertje. Gecorrigeerd en yep het ging weer goed.

Draad uit de naald, die moet er weer in. Waar zit het lampje? Oh nee, die heb ik niet natuurlijk. Nou ja, zaklamp inschakelen op mijn telefoon en richten maar. Voortaan goed aan denken genoeg draadlengte te nemen bij het afknippen van de draden.

En elke keer als ik ga naaien: hand aan het wiel, dat voelt vertrouwd. Mijn voet gaat gelijk op weg naar het pedaal..... Oh nee, die heb ik niet. Voet op zijn plek houden moet nog even wennen. Maar in 10 minuten had ik wel een half blok (8 stukjes) genaaid. Toch vlugger dan met de hand.


Hij staat decoratief op een kastje naast de eettafel. Wil ik naaien? Ik zet hem in 1 handbeweging over op de eettafel en ik kan gelijk gaan. 


Een dag later heb ik even (en ja, dat is nu echt "even") het blok afgemaakt. We zijn nog geen dikke vriendjes, maar dat komt vast nog wel. Vaker samenwerken, dan moet het lukken.
Ik ben een blij ei :-)

Fijne zondag, Janine

2 opmerkingen:

  1. piep naait hij misschien achteruit als je het hendeltje vd steekgroote omhoog doet?
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.