vrijdag 9 oktober 2020

Label en dromen

Afgelopen donderdag weer Bee. Niet thuis, maar in een buurthuis en daar kunnen we nog blijven komen. Met protocol natuurlijk, goed op afstand van elkaar. Gezellig weer, ondanks de afstand. We komen niet allemaal, maar we waren met 15 personen.
Begonnen aan een label voor mijn glas-in-lood quilt. Ik maak altijd hetzelfde label, dus daar hoef ik niet over na te denken. Weer over een naam voor de quilt, daar ben ik nog niet uit.
Maar ik ben hem nog aan het quilten, dus ik hoef nog geen naam te hebben. 

Het ziet een beetje raar, het is een linkshandig schaartje geworden. Ik maak hem altijd rechtshandig, dat voelt vertrouwder. Dan moet ik hem tekenen in spiegelbeeld en daar dacht ik niet aan. Nu dus maar een linkshandige.

Het wordt saai....
er is ook een droomdeken die we bijna kunnen afronden. De blokken zitten inmiddels aan elkaar. Nu nog een smal biesje en een border. Dan kan deze gedubbeld worden en gequilt.

En een nieuw ontwerp is klaar. Een poosje terug maakten we een kattenquilt (zie Blog 2019 )en die was zo leuk, hij was snel opgevraagd voor een kindje. We maken hem dus opnieuw. 

Vorige keer hebben al een kat mee naar huis genomen om te maken. Eén basisstof kreeg je mee naar huis, de bijpassende stofjes kan je kiezen uit je eigen voorraad. Mijn kat is klaar.
Maar, de volgende bijeenkomst gaat niet door omdat we dan met meer dan 3 in huis zijn. Ik vermoed dat we vast een 2e kat maken in de hoop dat we volgende keer weer kunnen afspreken.

Fijn weekend!
groetjes, 
Janine


1 opmerking:

  1. Wat leuk die quilt met die kat...hoe je hem ook maakt je hebt heel veel mogelijkheden....echt leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.