zondag 18 oktober 2020

Vraag? Aanbod?

Een van onze kleindochters vroeg geld voor haar verjaardag eind september. Ze wilde heel graag een chromebook kopen. In de tijd dat ze thuis onderwijs moest volgen, kon ze er eentje lenen van school.
De gezinslaptop heeft vader nodig voor zijn werk.
Toen heeft ze gemerkt dat het handig is. Ze kan zo thuis ook wat meer oefenen met de vakken (taal) waar ze niet zo goed in is.
En ze spaarde zo aardig wat bij elkaar. Met een aanvulling van paps en mams kon ze de aanschaf doen.
Blij liet ze hem zien, twee weken terug.

Ze ging nog verder sparen zei ze, voor een koptelefoon en voor een hoes. Ze heeft wel een koptelefoon, een roze. En nee, oma, dat wil ik niet meer. Dus ik vroeg "Zal ik een hoes voor je maken? Dan hoef je alleen te sparen voor een nieuwe koptelefoon".
Ja, graag, reageerde ze blij. Ik vroeg welke kleur die dan moest zijn. Ze zei direct: "regenboogkleur".

Thuis de kleuren van de regenboog bij elkaar gezocht en stroken geknipt en genaaid.

Daarna dubbel genaaid, gesneden en geknipt.


En daarna gedubbeld.


En gequilt - nou ja, doorgestikt met quiltgaren - op mijn singertje.


Donderdag even passen en hopelijk afmaken.......

fijne week!
groetjes, Janine



2 opmerkingen:

  1. Prachtige hoes heb je gemaakt, Janine!
    Die gaat eindeloos gebruikt worden / bescherming bieden. Wat zal je kleindochter er blij mee zijn.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig zo en oma toch, die een prachtige hoes heeft gemaakt..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.