vrijdag 7 januari 2022

Nieuw jaar, nieuwe plannen?

Het nieuwe jaar is inmiddels al weer een week oud. Eerst voor alle lezers de allerbeste wensen voor een goed, gezellig en zo gezond mogelijk 2022.
Mag het nog, nu na een week, of is het uiten van wensen al voorbij?
Tijd voor plannen, ook op quiltgebied.
Ik heb in de kerstvakantie een droomdeken afgemaakt. We hadden blokken gekregen van een vriendin die de door haar geplande quilt niet af wilde maken. De blokken herschikt en anders aan elkaar gezet.
Lekker vrolijk.


Dat wordt de eerste droomdeken van 2022. Maar, eerst nog dubbelen en quilten.

Het huiswerk voor de bee ligt klaar. De bee zelf is geschrapt, we kunnen nog niet bij elkaar komen. Een nieuwe datum is nog niet gepland maar ik hoop erg dat het niet zo lang meer duren zal. Zullen we dit jaar een vorm kunnen vinden waarin corona en het gewone leven weer samen kunnen gaan? Ik hoop het zo.

De blokken van mijn museumquilt zijn klaar. De eerste rij zit aan elkaar.

Daar nu eerst mee verder. Als de quilt klaar is en ik stuur een foto in, dan krijg ik een label van het museum. Dat vind ik dan wel leuk, die wil ik wel. Maar op is op, zo werkt dat, dus ik moet er niet te lang over doen.
En ja, er is weer een nieuwe ronde. Zal ik wel, zal ik niet?
Het is wel heel leerzaam.
Het januariblok is inmiddels verschenen. Het is echt modern quilten. Hou je daarvan? Klik dan even hier en scroll even naar beneden om de afgelopen blokken te zien. Ik raad je aan lid te worden van de facebookgroep want er komen prachtige variaties voorbij van quilters die er hun eigen draai aan geven. Maar nodig is het niet, je kan ook gewoon zelf alleen aan het werk. Anders voel je je misschien opgejaagd? :-)
Toch heb ik besloten nu niet mee te doen. Kan altijd later instappen. Eerst deze afmaken en de sashings quilten. Dan maken wat er nog aan plannen ligt, waar ik al stof voor verzameld heb. Dan ruimt het wat op.

Dus plannen genoeg. Op privégebied heb ik niet zoveel plannen. Hoop gezond te blijven en de dingen te kunnen blijven doen die het leven ook leuker maken.

hartelijke groet
Janine

1 opmerking:

  1. Nog de beste wensen hoor, van mij mag het nu nog....je bent al weer lekker op dreef....dat is wel een voordell van niet meer werken en corona....door corona ben ik vaker thuis dus meer quilttijd.....dat label van het museum moet je wel zien te bemachtigen...dat is super leuk om te hebben. Tot blogs maar weer....

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.