maandag 16 mei 2022

Round Robin

Ja, een nieuw project. Spannend, onbekend.
Ik heb me ingeschreven voor de Moderne Round Robin van het Quiltersgilde. Een round robin is nieuw voor me en een moderne variant. Dus ja, spannend en uitdagend.

Je weet wat het is? Je start zelf met een middenblok, die stuur je door naar een volgende die er een rand omheen zet. Zo gaat jouw middenblok door 5 handen. Uiteindelijk krijg je hem terug als top en mag je hem zelf afmaken zoals jij dat wilt.
Natuurlijk krijg jij als eerste het blok van een ander en daar zet jij dan weer een rand om. En zo krijg je nog een paar keer een top in wording waar je een rand omheen zet.
Ieder is vrij in de keuze van de blokken, het formaat en de stof. Het wordt dus een grote verrassing hoe je uiteindelijk jouw middenblok terug krijgt.

We sturen steeds door na 1 maand. In het begin is dat natuurlijk makkelijk maar naar mate de top groter groeit kost het meer tijd. In de zomervakantie hebben we 2 maanden.  De data zijn 7 mei, 7 juni, 7 juli, 7 september, 7 oktober. 
Mijn middenblok, dat mag je van mij zien. Dat is deze, formaat 12 inch. 

Natuurlijk kreeg ik het blok van een van de anderen. En voor 7 juni moet die dus weer zijn doorgestuurd.
Daar ben ik nu mee bezig.
Een snipper beeld mag je zien:


want het moet natuurlijk ook een verrassing blijven hoe de top wordt.

Durf jij ook de uitdaging aan? Geef je dan op bij het gilde. Zodra er weer een groep van 5 deelnemers is kan die van start.

Wordt vervolgd......

groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.