vrijdag 12 augustus 2022

Muntjes

Gisteren hadden we onze jaarlijkse zomerwerkdag. Met de bee doen we dat elke zomer, als overbrugging van de zomervakantie. Deze keer, omdat het toch rustig is, konden we de benedenzaal gebruiken. Die heeft airco, dat was natuurlijk helemaal fijn.
We krijgen dan een werkje en de lunch wordt verzorgd. Iets lekkers bij de koffie, hoort er ook bij. Het was zoals altijd weer reuze gezellig. We horen elkaars vakantieverhalen (de meesten gaan immers al voor of na de zomer zelf weg om de ergste drukte te ontlopen) en vakantieplannen.

Deze keer maakten we een Zeeuws muntentasje. Lapjes moesten we zelf meenemen. Maar dan moet je wel de mail goed lezen en daarin was ik schuldig gebleven. Ik had geen lapjes mee maar wel mijn eigen lunch. En dat was dus precies verkeerd om. Stom he? Snap het niet van mezelf.
Maar ik kreeg lapjes van mijn buurvrouw, die had gelukkig extra mee. En mijn lunch? Die nam ik weer mee naar huis. Dat kon, ik had ongesmeerde mini krentenbollen mee, dat kwam goed af.


Duidelijke instructie erbij en de juf hield ons in de gaten en hielp daar waar nodig. Vooral het strijken van de tassenvulling hield ze goed in de gaten. Natuurlijk helpen we ook elkaar, samenwerking volop. We delen liniaal en potloden, scharen naalden en spelden en dus ook stofjes. Heerlijk, zo'n groep.

Om 1 uur de lunch. Broodjes kaas/kip/ham. Een lekkere kroket van de snackbar om de hoek. Melk, sap, volop. We gaan er echt even apart voor zitten, niet tussen ons werk in, dat kunnen we gewoon laten liggen.

En al snel daarna waren onze tasjes klaar. Even allemaal bij elkaar op tafel. Zie je hoe verschillend?
Erg leuk. 

Je ziet ook gelijk dat we met zijn 15-en waren. 
Hier dan nog even mijn tasje:



Kortom, het was een erg gezellige, goed verzorgde dag. 
Dankjewel Ria, voor de stofjes :-) en natuurlijk dank aan Christa en aan allen die een deel hadden in het organisatie.

groetjes, en vast een fijn weekend
Janine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.