donderdag 21 maart 2024

Ken je dat?

Dat je iets leuk vindt en misschien te snel beslist?
Nou, ik wel. 

Ik zag ergens een bericht van de Quiltboutique in Den Haag. Een nieuwe quilt, met de titel Cosmos, zag het levenslicht. De winkel wilde die graag laten zien op de beurs in Rijswijk. Maar alles hexa's he, dat is een opgave. Dus de oproep : als we nou allemaal een rijtje maken? Die dan inleveren tijdens de beurs en dan plakken zij het rijtje op de goede plek in de quilt.

Nou, leuk idee toch? Een een rijtje hexa's naaien kan toch wel even? Nou, ik dacht wel zo. Dus ik reageer gelijk met "ik doe mee".  Ik doe wel twee rijtjes, gaf ik aan.

En daarna dacht ik: O help, waarom doe ik dat. Ik heb er geen tijd voor. Stel je voor dat ik stof krijg, moet knippen en rijgen en daarna pas naaien? En nergens stond hoe lang een rijtje zou zijn. Een quilt van 1,5 meter en dan een rijtje? Dat zijn pittig wat blokjes. En de regiodag komt er aan, dus daar ook druk mee....
Maar ik hoorde niks en het zakte weg. Helemaal vergeten.

Toen gaf de app van de post aan dat er een pakje onderweg was. Van de Quiltboutique. En het lichje ging niet branden, zover was het al weggezakt. Ik dacht, ik heb toch niks besteld? Wat heb ik tijdens surfen gedaan, gekocht? Gelijk maar even bellen? Nou, het kon door de brievenbus, dus zo'n grote uitgave zal het vast niet zijn. Ik besloot af te wachten.

En het pakje kwam. Pas toen ik het open maakte wist ik het weer. Kijk maar.

En het valt mee toch? De kartonnetjes zijn al bekleed met stof. Alles op de achterkant genummerd zodat ik de goede volgorde kan gebruiken. Top, links rechts, nr 1 en volgende, het kan niet missen.
Dat is goed te doen.

Het eerste rijtje was in 1 dag klaar. Het zijn geen rijtjes van 150cm. Dus ook de hoeveelheid valt best mee.
Dit gaat lukken, voor 12 april heb ik het tweede rijtje ook klaar.

Pff, mijn enthoussiaste reactie komt goed af. :-)


fijn weekend allemaal!
groetjes, Janine

3 opmerkingen:

  1. Hoi. Dat viel gelukkig mee dus! Ik zag dat ik je blog al een tijdje volg. En laatst hebben we elkaar in Landsmeer ontmoet. Tenminste als ik het goed heb. Groetjes van Agnes Bruinenberg - Quist

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Agnes! Leuk dat je me volgt 😀, ja we hebben elkaar ontmoet en gezellig gepraat. Heb jij je blokken uit Landsmeer opgestuurd, of bewaar je ze voor vlg jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi. Dus ik had het goed gezien. Hier nogmaals een reactie. De vorige lukte niet. Ik neem de blokken de volgende keer mee. Net zo handig. En ik begreep dat we er dan ook weer mee verder gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.