maandag 10 juni 2024

Naaimachine

Ik heb een andere naaimachine! Een tweedehandsje hoor, geen nieuwe. Zoveel gebruik ik die niet.
Maar ik heb nu eentje waarmee ik makkelijker de snelheid kan bepalen, de draad automatisch ingeregen kan worden, zelf afhecht en een ondertransport dat ik kan laten zakken. 
Meer "eisen" had ik niet. 
Kijk, dit is hem. De Husqvarna Viking Emerald 183.


Ik heb van de week even geoefend. Les gekregen in de winkel hoor, maar als je thuis komt is het meeste weer weg, dat snap je (hoop ik want misschien ligt dat wel aan mij). Dus handleiding er naast. Eerst maar het naaien oefenen dacht ik, daarna verder.

Inmiddels is het gelukt om de draadinrijger te gebruiken. Het afsnijden van de draad nog niet, blijkbaar moet ik dat iets anders proberen, andere handeling. Het ondertransport laten zakken komt nog wel, daar heb ik nog niet mee gestoeid. Eerst even oefenen.
Voor nu ben ik tevreden.

groetjes, Janine


2 opmerkingen:

  1. Mooi ,maar geef mij maar de “ oude “ Singer zonder teveel toestanden gaat ook niet zo gauw problemen opleveren als die computergestuurde machines ! Gr Els .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Agnes Bruinenberg - Quist14 juni, 2024

    Altijd even een gedoe voordat je weer weet hoe alles werkt. Ik ga dan met restjes stof aan de slag en probeerde van alles uit. De steken en de afstand. En alle andere mogelijkheden. En dan een paar dagen achter elkaar. Zodat je went aan de machine. Dan gaat het wel. Alleen met het alfabet in het geheugen zetten heb ik steeds weer het boek erbij nodig. Omdat ik dat niet zo vaak gebruik. Ik heb een Pfaff. Veel plezier met je nieuwe naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.