maandag 14 oktober 2024

Hoog tijd

Het is hoog tijd voor een volgende blog, zie ik wel. De tijd gaat snel, soms de uren in een dag ook.
Wat kan ik nu vertellen? Nou ja, niet veel spectaculairs.
De droomdeken die ik onderhanden had is klaar.


We zouden naar de droomdekendag in Soest. Dat ging niet door helaas. Een van ons was gevallen met de fiets en had arm/schouder gebroken. Autorijden was dus geen optie meer.  Niet zo erg hoor, volgend jaar weer een kans. Degenen die we mee zouden nemen sturen we nu per post.
En eindelijk zijn alle stroken voor mijn eigen irish chain genaaid. Nu kan ik blokken samenstellen. Dit is er eentje.


Het wordt best een grote quilt. De blokjes zijn 5cm en dus is het een blok van 45cm. En de bedoeling is 13 van deze blokken, afgewisseld met een ander blok. Misschien maak ik hem wel een rij kleiner. Ik zie wel.

Verder druk met de regiodag natuurlijk. Proefmodel maken, lesbrief schrijven, stof inkopen, stof snijden, pakketjes maken. Dat kan ik natuurlijk nog niet laten zien. Het kost allemaal tijd. En Rhapsody kost ook tijd. Het project is gestart en nu komen er allemaal vragen.
De stofkeuze is toch niet voor iedereen even makkelijk, en dat snap ik ook heel goed.
En een Meet&Greet komt er aan in januari. Daar lopen de afspraken ook al voor. In de nieuwsbrief van het Quiltersgilde van oktober lees je er vast wel meer over.

Nu wonen we even in bij onze jongste zoon. Papa en mama op een uitgestelde maar zo gegunde vakantie. Opa en oma in huis voor de meiden. Het is weer even wennen, een puber in huis, koken voor 4, ander bed. Maar dat komt goed. Ik heb wel zin in mijn eigen huis, met alles om me heen waar ik mee bezig ben. Het is geen verhuizing, het meeste bleef thuis. Maar het beperkt je dus ook wel in je mogelijkheden.
Het is ook wel gezellig en het is zo weer voorbij.

fijne week
groetjes, Janine





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.