donderdag 26 september 2024

Van alles wat

En zo snel gaat er weer een week voorbij. Een drukke week? Nou valt wel mee. Drukte met e-mail en organisatie Rhapsody, dat begrijp je. De inschrijving is nu gesloten. We hebben 90 deelnemers en daar zijn we erg blij mee. Zo leuk! 
Begin oktober start het project. Dan hebben we even rust (stel ik mij voor :-) en gaat iedereen aan het werk.

Dan wordt het drukker voor de komende regiodag. Het idee is klaar, een proefmodel ook (bijna) volgende week gaan we stof inkopen. Dan pakketjes maken, stof snijden, lesbrieven maken. Ach, vervelen? Geen tijd!

Ik ben nu een droomdeken aan het afronden. Moet eigenlijk klaar voor 4 oktober (droomdekendag in Soest).
De bies op de naaimachine, maar dat viel niet mee. Onze Lotte vond het bar interessant en kwam tot 3x toe er met haar neus bovenop en moest ik stoppen. Mijn armen waren ook niet lang genoeg om over haar heen te buigen, merkte ik. Ik ging prompt scheef.


Bijna klaar, nog 1 zijkant, en de quilt ligt dan op de stoel naast de tafel om hem wat hoger te houden. Ze zag haar kans schoon en ging er lekker op liggen. Groot gelijk :-)


Ze ligt graag op schoot, het liefst bijna de hele dag. Ik moet haar af en toe gewoon wegzetten. Anders kan ik ook de zoom niet afbiezen.

Vorige week was het medewerkersdag. Een leuke dag altijd. Bijgepraat door het bestuur, voorstellen nieuwe medewerkers, afscheid vertrekkende medewerkers, jubilarissen. En dit keer hoorden Joke en ik ook bij de jubilarissen. Ben je langer dan 5 jaar medewerker/vrijwilliger, dan krijg je een zilveren patch. Kijk, deze:


Sommigen dragen hem als broche, maar anderen weer aan een kettinkje. Hij is plm. 3x3cm. Ik twijfel, maakt ook niet uit natuurlijk, kan altijd de keuze variƫren. Ik vind hem mooi, jullie ook? Leuke waardering.
Na de lunch is er dan altijd een workshop. Deze keer gingen we met vilt aan de slag. Hier zie je 3 voorbeelden op een rij. En om in stijl te blijven: dit kon als hanger maar natuurlijk ook als een broche. 


En hier het pakketje. Hij is wel af, maar nog niet op de foto zie ik. Dat komt vast nog wel. Hou je tegoed.

tot zover vandaag
tot de volgende keer

groetjes, Janine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.