zaterdag 20 juni 2015

Stropdassen

Het was van de week al weer twee jaar geleden dat mijn vader overleed. Een moment om even stil bij te staan.
Ineens realiseerde ik me dat  ik de quiltjes die ik er na maakte, nog niet heb laten zien.
Dat komt omdat ik ze maakte voor mijn broer en zussen. Ik wilde niet dat ze ze al gezien hadden voordat ik ze kon geven. Twee zussen en een broer heb ik, dus elk een quiltje als herinnering, gemaakt van onverhemden, pyama's en stropdassen.
Afgelopen winter waren ze af en zijn ze uitgedeeld.





Elk quiltje heeft een geappliqueerde bloem. Soms moet je goed kijken om die op de foto te kunnen zien omdat ik niet wilde dat ze teveel zouden opvallen.  Bloemen betekenden veel voor hem.
Hij werkte altijd met bloemzaden en had ze ook altijd in zijn volkstuintje. En ook stonden ze altijd op tafel. De quiltjes zijn allemaal ongeveer 60x60. De achterkant maakte ik van zijn pyama's.

goed weekend! Janine

1 opmerking:

Leuk dat je reageert! Dank je wel.