woensdag 16 september 2015

Deventer

Ook wij togen een dag naar de expositie in de kerk in Deventer.
Met zijn 6en (Joke, Roos, Ria, Ria, Jes en ik) op een groepskaartje van de NS voor 10 euro pp heen en terug. Een koopje! 
Wij gingen op zaterdag en rekenden op een flinke drukte, maar dat viel mee. Dit jaar een andere ingang van de kerk en we moesten daardoor om de kerk heenlopen.
Bij de ingang verwelkomd door een aangeklede auto. Wat een schatje!


En hup, rechts in de rij van de E-tickets, zo langs de kaartkopende wachtenden langs, naar binnen. Goed geregeld dus.
Omdat het nog rustig was zijn we eerst naar de winkeltjes gegaan.
Daar alles goed bekeken en aankoopplannen gemaakt. Daar raak je elkaar dan wel kwijt, maar dat is niet erg. Je loopt eigenlijk wisselend met elkaar rond want je komt elkaar toch steeds weer tegen.
Vervolgens de expositie voor een deel gezien.
Met de lunchpauze kwamen we alle 6 weer bij elkaar. Lekker geluncht en toen weer naar de winkeltjes voor de aankopen.
Ik had een stofje meegekregen van Tiny en zowaar die stof kunnen kopen. Voor mezelf 3 fq dimple in twee kleuren grijs. Naar grijs zocht ik ook, dus daar ben ik blij mee.
Dan nog een keer de expositie langs want we hadden nog niet alles gezien.

Natuurlijk zijn er al heel veel foto's voorbijgekomen, op blogs, op facebook. Toch van mij ook maar een paar. Misschien heb je ze al gezien, dat kan best zo zijn.
Ik had mijn fototoestel vergeten en heb maar een paar foto's gemaakt met mijn telefoon. Dat kan natuurlijk ook prima maar dan beperk ik mezelf vanwege batterijgebruik.


Esscher blijf ik prachtig vinden. Dat zou ik nog wel eens willen maken. Deze is gemaakt door Renie Blom.



En deze sterrenpracht? Ik ben onder in de indruk, ik vind hem prachtig.

's Middags naar de lezing over kleurgebruik van Christine Fokkema in de Latijnse School. Best leerzaam en mooie quilts van haar gezien.
Wat vind je van deze?


Bestaat uit allemaal stukjes van 1cm groot. Dus restjes weggooien?
Zou ik voortaan maar niet meer doen.:-)

Daarna even via de Brink en de Deventer koekwinkel voor Roos, naar het station. Terug naar huis.
We hadden een reuze gezellige en fijne dag.

groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Ziet er allemaal goed uit Janine. Dat was een mooie dag. Goed uitgekiend met de kaartjes en E ticket. Zelf kon ik helaas niet. Ik ben al een paar jaar niet geweest. Staat voor volgend jaar boven aan mijn tentoonstellingslijstje.
    Heb je een catalogus gekocht?
    Hoop dat je hem vrijdag meeneemt.
    Groetjes Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.