donderdag 27 april 2017

Hexagonnen

Vandaag Koningsdag, een rustig dagje. Koud buiten dus dat trekt niet erg, ik maak er wel een quiltdagje van. Lekker bij de tv, met een oranje tompouce.

Het laatste blokje van de Civil War is gequilt.
Alle 121 blokjes zijn nu klaar.


Nu de sashings, een golvend lijntje. En dan de border. Ik ben dus nog wel even bezig. De border, hoe zal ik die quilten? Hij is 7 cm breed. Hebben jullie tips voor mij?

Ondertussen met een nieuw project begonnen. Naast het quilten moet er bij mij ook altijd iets te naaien zijn.
Mijn tante had - heel lang geleden - in Engeland een pakketje hexagonnen gekocht. Er zitten er 100 in. Laura Ashley stofjes, in rose tinten. Maar ze heeft er nooit iets mee gedaan, het lag echt te verstoffen.
Ik kreeg ze nu van haar: "Maak jij er maar iets moois van".
En dat is precies wat ik ga doen. De hexa's zijn kant en klaar. Ze zijn redelijk groot en ik wil ze eigenlijk niet zoveel kleiner maken. Ik heb een ontwerp getekend voor een tafelloper.



Hexa's in het midden, een randje er om heen en een mooie border.
Als ik boven- en onderkant gelijk maak, kan hij aan twee kanten gebruikt. Die tafelloper, die krijgt ze dan van mij. Dat weet ze niet, dat merkt ze dan vanzelf. Na een avondje had ik een drop klaar. Van Joke een mooi zachtgroen stofje gekregen, dat past er goed bij. Ik gebruik geen kartonnetjes, ik naai ze gewoon aan elkaar. Dat gaat prima.


Lekker bezig zo :-)

Alvast een prettig weekend!
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.