dinsdag 16 mei 2017

Splendid

De top van de Splendid Sampler is klaar. De naam is passend, hij is zeker splendid. Nou ja, dat is eigenlijk teveel gezegd, hij is meer "stralend" dan geweldig. Het was wel geweldig leuk te maken.

Ik maakte hem het afgelopen jaar. Elke week verschenen er twee blokken, op zondag een en op donderdag. Een project van Pat Sloan en Jane Davidson. Elk blok werd ontworpen door een andere quiltster.
Steeds was het weer een verrassing. Wat zou er komen? Welke techniek?
Alsof je steeds weer een cadeautje kreeg, zo voelde dat.
De ene keer was het blokje zo klaar, de andere keer deed je er langer over. Niet erg natuurlijk, je werkt in je eigen tempo op je eigen manier. Inmiddels is er een boek van verschenen. Dat kan je hier bestellen.

En zo, na een jaar, waren er toch 100 blokken klaar, elk 6 inch. De ene veel leuker om te maken dan een ander natuurlijk. Maar er verschenen ook bonusblokken. Als je meer wilde, of wilde ruilen. Zo heb ik een paar bonusblokken gemaakt die ik echt te leuk vond om niet te gebruiken.
Ik wisselde ze in met een regulier blok dat ik niet zo mooi vond.

Ik koos batik, en allerlei kleurtjes. Voornamelijk stofjes die ik al had. Ik heb nog wel restjes van anderen erbij gekregen. Dat kon ook prima, soms heb je maar weinig nodig voor een blokje. 
De border is van kaffe fasset, dat zie je wel. Net zo kleurig als de top zelf. Het wordt een vrolijke quilt.

Na nog een foto in de zon, verdwijnt hij nu in de mand. Ik ben nog de civil war aan het quilten, en er niet nog een top die eerst gequilt moet.
Voor deze splendid is er dus nog geen tijd.


hartelijke groet,
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.