zondag 28 mei 2017

Open dag Beemster en meer...

Zoals elk jaar met Hemelvaartsdag, is er een open dag in de Beemster. En prachtig weer dit jaar. Natuurlijk zijn we er even heen geweest, ondanks alle drukte. Want druk was het zeker, al die auto's en fietsen, je moest vaak voorzichtig manoeuvreren.
Ik las dat de bus er niet meer door kon komen.
Op de Zuiderweg, bij de fam. Kok, was het terrein gevuld met quiltsters. Aljona met een kraam, de Quiltmuis, atelier Soed idee, de featherfeights niet te vergeten, workshops, een aanschuifbee, en een flinke quiltexpositie. 
En ook nog een kraam met vogelhuisjes en een kraam met potjes jam en een flink terras voor degenen die dorstig waren. Kortom: een gezellige boel.
Natuurlijk ook een paar lapjes aangeschaft die ik echt nodig had 😀.



Vrijdag was er stoffenmarkt in de stad. Stoffencircus noemen ze dat. Natuurlijk ging ik even heen, maar het viel mij wat tegen. Op 1 kraam na met katoen, was alles tricot e.d. Quiltstoffen, daar rekende ik niet op. De ene kraam katoen, daar ben ik gelukkig wel geslaagd voor de achterkantstof voor de Splendid Sampler. Jammer dat er niet genoeg meters op de rol zaten, maar ik kreeg het nummer mee om het online te bestellen. Dat heb ik thuis gelijk gedaan, zo kan het natuurlijk ook. En omdat het op de site duurder was dan op de markt, kreeg ik een meter extra. Modestoffenonline uit Helmond, voor mij een compliment waard!

Op de Bee vrijdag, kregen we een workshop mandalatekenen. Dat was erg leuk en leerzaam. Met potlood en passer begonnen. Al snel met stift en kleurpotloden geconcentreerd aan het werk.
Nog lang niet af, dat zie je, maar dat komt!


Ps. De sashings van de Civil War zijn klaar. Nu de border nog.

Fijne zondag nog
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.