dinsdag 26 juni 2018

Stof en touw

Afgelopen week sneed ik plm. 40 meter stof aan stroken van minimaal 40cm lengte. Bedoeld voor een workshop die ik ging volgen.  Afgelopen zaterdag was het zover. De workshop was in Etten-Leur, bij Quiltshop Leur
Ik was al in Etten-Leur, dus hoefde die dag niet heen te reizen.
Er waren twee medecursisten uit Zandvoort en Santpoort, die waren om 7 uur op de trein gestapt. Voor hen een pittige reis. Maar we werden goed verzorgd met eten en drinken. Prima geregeld, en erg fijn. Erg gezellig ook.

We leerden die dag werken met de stofstroken en syntetisch touw. Wikkelen en naaien, afwisselend om je armen niet teveel te belasten en het touw niet in de knoop te laten komen.
We begonnen met de bodem.


Zodra de bodem de maat heeft die je vooraf hebt berekend, ga je - op een bepaalde manier - omhoog.


Omdat mijn naaimachine af en toe in de stress schoot en opnieuw moest worden ingesteld en ingeregen, ging ik naar huis met een halve mand. Thuis in alle rust afmaken, ik vond dat prima. Niemand had hem af hoor, dus zoveel liep ik niet achter.


Vandaag heb ik de mand afgemaakt. Hij had iets minder wijd moeten worden of kunnen worden. Het is net wat je zelf wilt natuurlijk. Maar ik ben tevreden.


Ik koos ervoor om stof uit mijn restjes te halen. Dus steeds een willekeurige greep uit de tas bij de volgende strook. Maar als je kiest voor 1 tint, of opeenvolgend van donker naar licht bijv. wordt het leuker. Er is natuurlijk veel mogelijk. In omvang als in kleurencombinaties. Je kan je echt uitleven.

hartelijke groet,
Janine

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er leuk uit! Ook om te doen, lijkt me, al heb je je hander er wel aan vol, begrijp ik. En je machine moet niet de hik krijgen :>)
    Leuk hoor, zo'n workshop; de reis zeker waard.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.