dinsdag 23 oktober 2018

Droomdekenmaakdag

Afgelopen zondag was de jaarlijkse droomdekenmaakdag. Dit jaar, vanwege het jubileum, waren er twee dagen. De zaterdag, die was al heel snel volgeboekt, en zondag. Mijn vriendin en ik gingen op zondag.
Bepakt en gezakt met de auto op weg. We hadden 16 dekens mee om in te leveren. Niet allemaal door ons alleen gemaakt hoor.
Wij werken met een klein groepje aan droomdekens, maar dat doet niet iedereen. Sommige quiltsters maken af en toe een deken. En zij geven ze graag aan ons mee.
Wij voorzien die dekens met een extra etiket met de naam en e-mailadres van de maakster. Want, zodra een quilt aan een kind wordt verstuurd, krijgt de maakster daarvan een berichtje.
En dat geeft altijd een fijn gevoel.
Het is leuk om op zo'n dag veel maaksters te ontmoeten, ideeën op te doen voor nieuwe quilts, verhalen en reacties te horen van kinderen en ouders die een quilt kregen.

Gedurende de ochtend werken we aan onze eigen quilts en snorren de naaimachines.
Dozen vol stof worden aangeleverd (donaties van stoffenwinkels bijv.) waar we vrij uit mogen kiezen en meenemen. We kregen dit keer al een leuk setje stof cadeau, nog voor we stof uitzochten.


Ik vulde aan met overhemdenstof. Vorig jaar had ik al een heleboel stroken mee, maar het was me iets te weinig gevarieerd. Alleen blauw. Nu kon ik het aanvullen met iets andere kleur. De lichtblauwe onderaan is een grote lap. Die heb ik voor de achterkant bestemd.

We worden altijd verrast met een heerlijke lunch, altijd lekkers bij de koffie en thee. Prima verzorgd.
's Middags is er dan een show-and-tell van de ingeleverde quilts. Dat wordt als een treintje gedaan want er zijn veel quilts om te laten zien.


Aan de "wanden" worden ook een aantal quilts geshowd. Drie quilts met knijpers aan een lat (droomdekens hebben geen tunnel) en dan omhoog getakeld. Zoals op deze foto bijvoorbeeld.

en deze


Om vier uur gaan we weer huiswaarts. We kwamen met een tas vol quilts, we gaan met een tas vol stof weer huiswaarts. We weten weer waarvoor we het doen, zijn weer opgeladen en enthousiast en
gaan weer aan het werk.

tot volgend jaar!

hartelijke groet,
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.