donderdag 6 december 2018

Van allerlei....

Het wordt hoog tijd voor een voortgangsblogje.
Het is al een poosje stil geweest.
Ik werk aan een drietal projecten tegelijk. Eigenlijk vind ik twee genoeg, merk ik. Nu dagelijks nadenken aan welke ik die dag verder werk.

Een droomdeken.
Een hartenquilt, gemaakt door een oudere quiltster op onze Bee. Hij was even te klein en daarom zette ik er een extra rand aan.
Daarna gedubbeld en nu ben ik hem aan het quilten.


Naast het quilten van de harten, komt er nog een gequilte bloem tussen. Nog 2 rijen harten, dan de bloemen en tenslotte de border.
Nog wel even bezig dus.


Een tafelkleed
Ook het tafelkleed voor mijn broer vordert, maar langzaam. Hij heeft het ontwerp gemaakt en niet altijd strookt de werkelijkheid met zijn idee. Dus stuur ik af en toe foto's en laat hem kiezen hoe verder.
Ik kan nu weer even vooruit en dan gaan we naar hen toe om ter plekke te kijken en te overleggen.


Een nieuwe quilt
En deze week kwam het laatste blokje klaar van het boek "100 Moderne Quiltblocks" van Tula Pink.
De blokken zijn over het algemeen eenvoudig te maken en daarom wilde ik deze keer met de naaimachine werken. Maar omdat ik de naaimachine niet kan laten staan vond ik het niet prettig.
Ik deed met de uitdaging van het Quiltersgilde MQG om elke dag 1 blok te maken. Dus 100 dagen, 100 blokken. Dat is me niet helemaal gelukt, ik ben twee weken uitgelopen. Maar dat is niet erg.

Nu nog uitleggen en een definitieve keuze maken voor het ontwerp van de quilt. 

En oh ja, ik zou hem bijna vergeten.
Ik werk op de bee ook nog aan de hexagonnentop.
Ik verveel me dus echt niet, dat is zie je. Wordt vervolgd :-)

groetjes, Janine
alvast een fijn weekend


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.