donderdag 16 april 2020

Stille paasdagen

In plaats van een Stille Zaterdag dit jaar, werd het een stille Pasen. Niet op bezoek, geen bezoek bij ons, geen kerkgang. Stil dus, op deze dagen mis je dat nog meer dan gewoon door de week.
Dus wat deed ik......3x raden? Je hebt het vast in 1 keer goed.
Natuurlijk ga ik dan ook quilten. Ik ben nog bezig met glas-in-lood, dus daar kon ik mee verder. En er lagen een paar droomdekens te wachten op een etiket en een naamlabel. Dat heb ik afgemaakt.



Met mijn vriendin afgesproken dat we ze gaan opsturen. We wachten niet tot eind september. Dan is er normaal gesproken een droomdekenmaakdag en dan nemen we ze altijd mee. Maar het is niet zeker (mijn gevoel) dat die dag doorgaat en zo ja, op welke wijze. Een zaal vol met 100 naaisters, dat wordt wel een dingetje ben ik bang.
We wachten dat niet af en sturen ze dus binnenkort op.


Vandaag ben ik begonnen aan de quilt-as-you-go methode. Voor het eerst. Ben nog niet enthousiast, mede denk ik, omdat ik het gewone quiltwerk wel leuk vind. En ik begin natuurlijk verkeerd. Niet gewoon met de blok-voor-blok werkwijze, maar ik wil gelijk met rijen werken.
Maar even afwachten hoe dat gaat. De rijen zijn klaar voor wat het machinewerk betreft (ik heb geen quiltmachine, dus het is gewoon recht stikwerk). Nu even verder kijken en denken.

groetjes, maar vast goed weekend gewenst
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.