maandag 11 mei 2020

Singertje

Een jaar of twee geleden nam onze dochter een Singer handnaaimachine mee vanaf de Veluwe. In een kringloopwinkel zag ze hem staan, appte even of ze hem mee moest nemen. Ik zei "ja, doe maar" en het apparaat verhuisde voor € 5 naar Hoorn.
Ik heb hem toen met naaimachineolie schoongemaakt, maar niet uit elkaar gehaald. En geprobeerd of ik hem werkend kon krijgen.
Nou, voor geen meter lukte dat.
Uitzoekwerk via internet en met behulp van mensen die er verstand van hebben, kwam ik er wel achter welke variant in had. Een handleiding kreeg ik gemaild. Na nog een middag proberen kwam ik niet verder. Hij naaide niet.
Ach, hij staat ook leuk in de kamer. Laat maar staan, dacht ik.

Nu we meer tijd hebben, heb ik er nog een middagje aan besteed. Een poging waard. Ik kan hem vast wegbrengen en laten opknappen, dat wel. Maar of dat zinvol zou zijn? Geen idee.
Dus handleiding er weer bij, nog eens proberen. En zowaar, na een paar pogingen, lukte het. Hij naaide.....



Nu nog een flinke beurt, dus deels uit elkaar, schoonmaken en oliƫn. Maar dat wil ik nu graag doen onder leiding van Francis, tijdens een workshop bij de Quiltmuis. Tenminste, als die weer mogen.
Daarna kan ik er pas echt mee gaan naaien, hij draait nu nog te stroef.
Ik kan niet wachten...…………..

fijne week allemaal
groetjes, Janine

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk Janine. Leuke koop van je dochter. Hij is niet electrisch he, dat lijkt me wel lastig.
    Maar mooi project weer zo n machientje.
    Groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ps. Weet je uit welk jaar hij is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is geen echte oude. Het is een namaak uit de jaren 50. Dus wel plm. 70 jaar oud, maar dus niet antiek. Dat is niet erg. Ik ben al blij als ie het goed doet.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.