zondag 21 juni 2020

NIeuwe projecten

Na wat ziek en zeer nu tijd voor een kort blogje.
Wel wat gedaan afgelopen periode, maar minder dan ik zou willen. En nog geldt "rustig aan".
Inmiddels heb ik 30 vlinderblokken klaar. Je ziet er hier 20, dat wordt een droomdeken. De overige 10 vormen een volgende droomdeken. Daarin een combinatie van twee verschillen blokken.
De blokken worden nog iets groter door een scrappy rand, zodat de deken 120 x 150 worden zal.
Daarmee is de grote lap vlinderblokkenstof op. Joke heeft er zeker 2 quilts mee gemaakt, ik ook 2, dus goed besteed. En een beetje restjes armer.


Maar ik heb mezelf ook een uitdaging gegeven.
Ik kocht een doos met restjes hip tafelzeil.


De doos staat op het balkon, even ontstinken natuurlijk.
Dan wil ik daar een buitenquilt van maken die straks mijn balkon wat op zal fleuren. Het ontwerp moet ik nog bedenken, je weet niet vooraf wat er in de doos zit.
Je kan het naaien met een teflon voetje, of met plakband onder je gewone voetjes. Ik ga het proberen.
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

fijne (vader)dag vandaag!
groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Wat een leuke plannen met het tafelzeil, Janine. En wat leuk uitgedrukt: "Ontstinken" :>)
    Ik wens je een voorspoedig verder herstel toe.
    Liefs,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.