zondag 19 juli 2020

Vernieuwing

Na een reactie op mijn gemaakte quilts, heb ik dat overzicht even bijgewerkt. De eerste werken allemaal bij elkaar gelaten, maar vanaf 2018 opgesplitst. Het overzicht is nu handiger en duidelijker.

Een ander nieuw probeersel was het naaien van een proefstukje tafelzeil op mijn gewone naaimachine.
Ik had een teflonvoetje zag ik, maar dat bleek niet te passen. Dus moest het met mijn eigen naaivoetje.
Dat kan ook, maar dat glijdt wat minder goed over het zeil. Dat is te verhelpen met tape. Niet gewoon plakband, maar het witte en iets dikkere plakband. Dat netjes onder het voetje geplakt. Kan je het zien?


In het midden de opening voor de naald uitgeknipt, dat snap je. De rest een beetje om het voetje heen.
Het naaien lukte, maar het ging wat stroef aan de onderkant, het kraakte gewoon een beetje. 
Het ondertransport laten zakken zou een oplossing kunnen zijn, maar dat kan mijn oude naaimachine niet. Dus heb ik op het ijzeren plaatje, net naast de tandjes van het transport, ook een stukje plakband gedaan (aan beide kanten). Daarna ging het naaien veel beter.



Een beetje kleine zigzagsteek geprobeerd. En ik moet niet teveel in detail gaan werken, ik merk dat dat niet zo makkelijk gaat. Maar dat hoeft ook niet denk ik.
Dus nu kan ik met de stukken tafelzeil een ontwerp gaan maken.
Het is de bedoeling dat het een wandkleed wordt voor op ons balkon. 
Over wel/geen vulling en achterkant, heb ik nog geen besluit genomen.
Als je tips hebt, dan hoor ik die graag.

Fijne week!
groetjes, Janine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.