zaterdag 15 augustus 2020

Linnen gekocht

Op facebook las ik deze week dat er een verkoop van oud linnen was in de Noorderkerk in Hoorn. Natuurlijk gelijk een aantal bekenden waarvan ik wist dat ze interesse zouden hebben, ingeseind.
En, niet omdat ik dat nodig heb, maar omdat stof nu eenmaal ook op mij aantrekkingskracht heeft, wilde ik zelf ook even kijken. Dus zo gezegd, zo gedaan natuurlijk.
En lekker koel in de kerk natuurlijk, dus op je gemak rondkijken was geen enkel punt. Tafels, volgestapeld met linnen. Je ziet er hier twee.

linnenverkoop Noorderkerk

Het kostte een euro per kilo, maar onder de 10 kilo werd niet verkocht. 
Ik zocht drie kleden uit en was zo net over de 10 kilo heen.

kleden bij elkaar

Eentje heeft een zacht gekleurd bloempatroontje, de anderen zijn helemaal wit. Hier zie je een detail van de randen.

detail randen

Wat ik er mee ga doen, vraag je je vast af...
Nou, dat weet ik nog niet. Daar ga ik op mijn gemak over denken. Misschien wel gewoon als tafelkleed bij een etentje. Zo waren ze vast eerder gebruikt. Of een achterkant voor een quilt? Zo ook zomaar kunnen. Of in blokken geknipt gebruiken? Wie weet.....

Gisteravond kwam ook de top van mijn scrappy vlinderdroomdeken af.
De achterkant ligt ook al klaar. Nu nog even dubbelen...
Nog vlinders genoeg voor nog een droomdeken. Ach, vervelen is niet aan de orde toch?

top vlinderdeken

Fijn weekend allemaal!
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.