maandag 2 november 2020

Laatste steekjes

 Mijn wandkleed nadert de voltooiing. Nou, niet helemaal, maar het meeste quiltwerk is klaar.
De laatste blokjes..


Het was lastig. Met zwart quilten in zwarte stof, dat valt niet mee. Dat kon ik alleen bij goed (dag)licht. Scheef zittend en de quilt op een bepaalde manier draaien, dan ging het. Maar ik geloof vast dat het hier en daar niet helemaal netjes is gegaan. Als er een knoopje in je draad ontstaat en er kwam daardoor een lus, duurde het soms langer voordat je dat in de gaten had en moest je weer terug.

Maar het meeste is klaar. Nu nog de border. Daar heb ik even over nagedacht en besloten tot een halve ster. Nu niet in het zwart maar in een groen verloopgaren. Kijk maar.


Ik vraag me af of dat zichtbaar zal zijn. Het is immers een klein accent in de quilt. We gaan het zien. Dit gaat wel snel trouwens. 

Er liggen twee kussens te wachten op het doorquilten. Dus ik ben nog niet klaar.

Fijne week allemaal.

hartelijke groet,
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.