maandag 8 februari 2021

Ha sneeuw! dl 2

Nu werd weer sneeuw voorspeld, maar nu bleek het echt zo te zijn. Zondagmorgen zouden we in een witte wereld leven. Zaterdag nieuw lappen gezocht, zout en soda gehaald. Zout bleek iedereen gehaald te hebben, alleen nog grof zeezout was er in de supermarkt.
De oplossing gemaakt en stof er in gelegd.
Ik had ook nog de stof van de vorige poging bewaard. Dat was inmiddels weer droog natuurlijk, en ik heb het droog gelaten. Nu kan ik kijken of het verschil maakt.
Zaterdagavond verlangend naar buiten gekeken, maar viel dat even tegen!
Je zag wat stuifsneeuw waaien, maar het gras was amper wit.
Misschien in de nacht? Met vertrouwen gaan slapen.....
De volgende morgen lag er inderdaad meer sneeuw. Maar een geweldige hoeveelheid kon ik het niet noemen. De wind waaide de sneeuw net zo hard weer weg. Ik dacht, ik moet het van de auto's af gaan schrapen.
Dus met emmer en schepje naar beneden. En toen bleek in de hoeken van de flat een aardige berg te zijn opgewaaid.
Dus snel een emmer vol geschept en terug naar boven.

Stof uitgewrongen, in de emmer. Bloempot er op, stof er in, sneeuw er op. Flink aandrukken, dan duurt het smelten langer. Verf er op en ik denk dat ik daarin een fout heb gemaakt. De twee kleuren die ik heb deed ik bij elkaar. Dat had ik niet moeten doen. Nu wordt het 1 kleur, denk ik. Dat is niet erg, mits het niet egaal gekleurd is.

Vandaag een beetje uitgeknepen en in een plastic zak gedaan. Lekker warm op de radiator.

De kleur is idd min of meer een kleur geworden, maar met wisselende intensiteit zo te zien. Niet erg dus, het past sowieso. Ik heb een paar jaar geleden ook stof geverfd, met dezelfde verf. Ik heb niet anders in huis. Het moet ook passend blijven. Bij elkaar wordt het misschien zoveel dat ik er een quiltje van kan maken.

En vandaag de droge stof in de emmer en nu de kleuren verf naast elkaar op het ijs geschud. Deze emmer staat nu beneden in de berging en vannacht haal ik hem weer naar boven.
Morgen mogen deze op de verwarming en de lappen van vandaag er af. Die kan ik dan uitspoelen tot de overtollige verf weg is en strijken.

Eind van de week heb ik het resultaat. Blijft nog een beetje spannend.
Het gaat ook om het proces, dat maakt het leuk.

hartelijke groet en een fijne week, 
Janine



1 opmerking:

  1. Kon je lekker los gaan nu er idd echt sneeuw is gevallen.....mooi werkje...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.