woensdag 3 maart 2021

De tijd vliegt

 Al weer weken voorbij. Soms gaat de tijd sneller dan je denkt. Niet alleen dat ik af en toe besef dat de jaren tellen (als ik mijn bed uitstap bijv.) maar ook natuurlijk als je achterom kijkt. Nu maar even niet te ver kijken, maar een paar weken, en dan laten zien waar ik mee bezig ben.

Een vlinderdroomdeken is gequilt. De bies moet er nog omheen.


Er lagen nog blokken klaar van restjes gemaakt, voor een volgende droomdeken. Die vorige week op maat gesneden en daar vast mee begonnen. Lekker vrolijk, veel rood. Kan makkelijk op de machine, maar ik vind het prettig om 's avonds bij de televisie iets met de hand te kunnen naaien.


Ook heb ik mijn hexagonnen weer opgepakt. Dat lag een tijd stil, andere zaken hadden mijn voorkeur. Nu moet het toch eens af, het blijft je maar aankijken. 


En ik werk nog aan mijn Uitdaging. De linkerhelft van de foto van mijn "medespeelster" is in de afrondende fase. Ben begonnen aan de rechterheft van mijn eigen foto. Leuk, zo'n uitdaging. Kan het alleen niet laten zien, het moet een verrassing blijven. 

En dan zag ik nog een BOM op facebook: The National Quilt Museum Block of the Month. Ronde 3. Bedoeld om quilters te inspireren en uit te dagen te experimenteren met andere technieken en stijlen. Dit te delen, elkaar te enthousiasmeren en gaandeweg meer te leren over het museum. Tot nu toe is het vrij modern, ik vind het mooi en leuk even erbij te doen. Veel deelnemers geven er hun eigen draai aan, en daardoor worden de blokken ontzettend gevarieerd. Heel mooi om te zien.
Ik heb het mezelf niet makkelijker gemaakt. Het is deze keer een quilt-as-you-go project. Dat leek me wel wat, dat heb ik nog niet goed onder de knie (lees: heb ik nog maar 1 keer geprobeerd en ik was niet heel tevreden). Voor de achterkant koos ik hetzelfde ontwerp, maar dan in zwart-wit met een klein kleuraccent. Later kan ik kiezen welke kant mijn voorkeur heeft.


Je ziet hier het blok van januari en februari. Op 1 maart verscheen het derde blok. Daar moet ik nog aan beginnen. Het is wel een naaimachineproject. Sommige quilters hebben de avond van de verschijningsdag al het blok gepost. Die zitten er echt op te wachten.
Mij niet gezien, maar ik vind het wel leuk om te zien hoe het gelijk een gezicht krijgt.

Fijne week verder!
groetjes, Janine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.