zaterdag 3 april 2021

Workshop online

Ik schreef al dat ik een workshop online ging volgen. 
Nou, dus op tijd stofjes klaar gelegd, naaimachine ingesteld, laptop gestart en verbinding gezocht.
We waren met plm. 25 quiltsters online. Leuk al die koppies te zien. Sommigen hadden al een prachtige quilt op de achtergrond aan de muur hangen. Dus op verzoek even het hoofd opzij en konden we de quilt bewonderen. Het blijven kleine beelden, dat kan niet anders. 
Bij iedereen stond de naam erbij, dat is wel leuk, dan weet je de namen een beetje. En degene die sprak kon je zien omdat er een gekleurde rand om verscheen.

Ik had de laptop in een hoek met de naaimachine. Achteraf is het handiger als ze naast elkaar staan denk ik. Ik koos voor de Singer, die geeft weinig geluid. Maar het geluid van de snorrende naaimachines viel me echt mee. 
Omdat ik het geluid via mijn oordopjes volgde, kon ik tijdens het naaien wel alles horen. Als iemand een vraag had, iets niet duidelijk genoeg vond, hoorde ik dat wel. Maar, staat alles naast elkaar dan kan je het ook zien.

We hadden een half uur om te naaien. Daarna liet iedereen zien wat er in dat half uur was gedaan. Het is natuurlijk een begin, het ging er om een techniek te leren. Of je er nog wat mee gaat doen, dat is aan jou. Toch voelde ik wat druk tijdens dat half uur, helemaal ontspannen zit je niet te werken. Dus een half uur was voor mij genoeg op deze manier.

Het was erg leuk om op deze manier een keer te werken, een goede ervaring.

fijne dagen!
Hartelijke groet,
Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.