donderdag 6 mei 2021

Van alles

Tja, wat zal ik schrijven....de tijd vliegt ondanks de beperkingen.
Het april blok voor de Museumquilt is klaar. Weer een modern ontwerp, kijk maar.

Het blok voor mei is eigenlijk alleen een quiltmotief. Maar ik heb geen machine die kan quilten dus dat gaat het niet worden. Ik maak er wel een patchworkblok van met handquilten. Komt goed.

Opnieuw heb ik een droomdeken klaar. Van een oudcollega kreeg ik stofresten. Zij maakte slingers van vlaggetjes voor de verjaardagen van haar kleinkinderen. Soms knipte ze verkeerd, soms waren er gewoon stukken over. Met wat aanvulling van stoffen die we zelf gekregen hebben voor dit doel, maakte ik er een droomdeken van. Het quilten kan beginnen.



Bij de hexagonnen heb ik nog een rij toegevoegd. Het is een rotwerk, ik heb spijt van dit ontwerp. Maar hij moet wel af, dus ik ga door, maar het gaat dus niet zo snel.

De uitdaging Half-en-Half is klaar. Tenminste, de helft van de foto van mijn partner. Mijn helft, die moet nog afgebiesd en van label en tunnel voorzien. Daarna spreken we af op een terrasje en wisselen we onze helften uit. Als het mooi weer is hoor, niet in de regen.
De foto's gaan dan naar het Quiltersgilde voor als er een tentoonstelling van komt. Dus wat dat betreft: wordt vervolgd.

Hebben jullie je blokkenkennis al eens opgefrist?
Hier kan je een puzzeltje maken: blokkenkennis

Een fijn weekend allemaal!
groetjes, Janine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.