woensdag 2 juni 2021

Tijd vliegt

Ziek en zeer in naaste familie, het maakt dat het bloggen naar de achtergrond verdwijnt.......
Toch maar even de draad weer opgepakt.

Fijn dat er langzamerhand weer meer versoepelingen komen. Het geeft wat adem.
We beginnen echt te denken aan het oppakken van de regiodagen. Met 1,5 meter of, zoals de geluiden nu lijken te zijn, zelfs zonder dat. We wachten het nog even af. Deze maand overleg met alle regioleidsters om te kijken waar we staan en wat mogelijk is.

Mijn laatste droomdeken misschien gezien? Ik koos inmiddels voor een apekop als quiltmotief. De stof van de border is rood met apekoppen er op. Vandaar de keuze. Zie je hem?


Twijfel nog of ik de rechte lijnen tussen de blokken ook nog quilten zal.
In de naden dan he, alleen voor de stevigheid.
Ik vond tussen de lappen nog een panel. Die kocht ik een keer via facebook. Omdat ik hem in blokken wilde verwerken knipte ik de blokken er uit. Daarmee maakte ik het mezelf niet makkelijk, bedacht ik (te laat). Dus de blokken neergelegd op een oppervlakte van plm. 90 x 120 omdat het deel zo groot moet worden.  Dat zie je hier.

In elk geval was het zo wel onwerkbaar. Dus eerst de blokken in gelijke rijen gelegd. Rij voor rij maak ik nu op breedte en gelijke hoogte. Als alle rijen klaar zijn kijk ik of er nog tussenrijen nodig zijn.
Hier zie je de eerste rij in elkaar.


Op naar de volgende.
Met de hexagonnen gaat het ook gestadig door. Volgende keer een foto.
Morgen eerst weer de kleine meid van school halen en oppassen.

Fijne avond
groetjes, Janine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.