zaterdag 28 augustus 2021

Op dreef

Ik ben weer volop op dreef. Met verschillende dingen tegelijk bezig. Zo denk ik, droomdeken is klaar en wat zal ik nu oppakken en zo zijn er ineens weer een paar dingen tegelijk.

De volgende droomdeken gedubbeld. Klaar voor het quilten. Zou hij nog klaar zijn voor eind september? Dan is er een droomdekenmaakdag en daar heb ik me voor ingeschreven. Dan kan deze ook gelijk mee. Misschien....


De hexagonnentop is klaar. Daar ben ik blij mee. Deze kan ook gedubbeld en gequilt. Ik heb besloten om de zijkanten zo te laten, er dus geen rechte kant van te maken. Wordt lastiger met afbiezen natuurlijk, maar het zij zo. Eerst maar quilten.


En ik volgde een workshop om afbeeldingen te verven en daarna te borduren. Kijk maar. Van stempel tot schaduwstempelen.


Dat inkleuren was trouwens lastiger (voor mij) dan ik dacht. Het kiezen van kleurencombinaties, de intensiteit van de verf, gemengd of alleen uitgesmeerd. Dat viel me tegen. Ik ben geen tekenaar/schilder, dus dat had ik kunnen voorzien.


Met het borduren kan je verder gaan op de manier waarop je zelf wilt en het zelf mooi genoeg vindt. Zo is hij bij mij klaar. 


Ik heb nog geen doel ermee. Het was kennismaken met een andere techniek en dat is leuk.
Nu natuurlijk nog eens proberen met een ander figuur. Ik heb geen stempel dus dat wordt overtrekken. Maar dat kan volgens mij ook gewoon.

fijne zondag
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.