woensdag 22 september 2021

Zo leuk!

Maar ook zo leerzaam!
Vandaag deed ik een workshop Featherweight onderhoud.  Niet ver weg, bij de Borduurstudio (klik) in Hensbroek. Jullie hebben vast wel eens gelezen dat ik een handsingertje heb. Daar naai ik kleine projecten op. Kan hem snel pakken en gelijk naaien. Heerlijk ontspannen. Maar helaas, hij deed het al even niet meer. De naald ging niet meer op en neer. Ik kon niet vinden wat de oorzaak was.
Dus ik dacht, die workshop is vast ook wat voor mij. Leuk en ik leer mijn machientje beter kennen.
Nou, dat pakte anders uit. Francis (klik) keek naar mijn machine, hoorde het probleem, draaide aan 1 knop en hij deed het weer prima. Probleem opgelost.

Toen kon ik van de gelegenheid gebruik maken om met een Featherweigth te werken. Nou, dat wou ik wel. In mijn dromen bezit ik zelf nog eens zo'n machine. Aan de andere kant ook twijfel, er gaat niks automatisch en ik heb nu al moeite om de draad door de naald te schuiven. En dat wordt vast steeds lastiger.

Maar we hebben vanmorgen de machine deels uit elkaar gehaald, gestoft en geolied. Dat is nog best een klusje. Francis legde goed uit op welke plekjes en in welke gaatjes je de olie moet doen.

Daarna een heerlijke en gezellige lunch in het zonnetje. Even los van de machines.

Maar er moet natuurlijk ook genaaid worden. Henny had een werkje voorbereid zodat je geen tijd kwijt was aan meten en snijden van stof. De machientjes konden gelijk heerlijk snorren. En wat naaien ze stil! Geweldig, al die machines maar heerlijke rust. Je kon naaien en praten tegelijk.

Eigenlijk gaat het naaien snel. Als je ze goed legt/spelt en je gebruikt een inchvoetje, schiet het snel op.
In een uurtje had ik deze 5 blokken klaar.

De bedoeling is dat dit een kussen wordt. Ik heb het even uitgelegd voor de beeldvorming.

Achterkant is van de rode stof. Ik twijfel nog of ik er iets anders van maak, maar heb nog geen goed idee. Eerst dit maar afmaken.

fijne dag!
groet, Janine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.