maandag 25 oktober 2021

Half en half

Vandaag kwamen de quiltjes van de half en half uitdaging weer terug uit Rijswijk. Helaas lukte het me niet om naar Rijswijk te gaan dit jaar. Wel jammer hoor, had het graag gedaan.
Maar soms kan het nu eenmaal niet.
Druk met de voorbereidingen voor de regiodag ook. Hoorde vandaag op het nieuws dat er weer maatregelen aankomen om de coronacrisis te beteugelen. Ik hoop zo dat de regiodag door kan gaan! Het plan is om vrijdag de uitnodiging/programma te versturen. Spannend?
De quilt die ik meenam vanaf de droomdekenmaakdag is wat het quilten betreft klaar. Ben nu bezig af te biezen. Quilten met fleece gaat prima heb ik gemerkt. Maar afbiezen is lastiger. Hij zit er niet zo strak om als ik zou willen. Het zij zo.



De achterkant voor de hexagonnenquilt is klaar. Alle lapjes die ik hiervoor kreeg zitten ook in de achterkant. Ben benieuwd of ieder zijn eigen stofje nog herkent :-).


En als de achterkant klaar is, is het tijd voor dubbelen. Op het frame gelegd en huppakee: rijgen.
Het werk wel over 2 dagen verdeeld. Het hoeft immers niet in 1 keer, het is best vermoeiend. Je staat toch steeds krom.
Als ik klaar ben met afbiezen van de bovenste quilt, ga ik beginnen met deze hexagonnen. Het wordt tijd dat ie af komt.

Vorige keer schreef ik over de troostdeken die in Glasgow wordt aangeboden tijdens de klimaatconferentie. Deze week zag ik een youtubefilmpje over deze deken.
Nieuwsgierig? Klik dan hier: troostdeken

Fijne week!
groetjes, Janine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.