donderdag 11 november 2021

Regiodag o.a.

Afgelopen zaterdag was de kop er af, onze eerste regiodag als regiovertegenwoordiger. Spannend was het, in elk geval voor mij.
We hadden in 2019 alles voorbereid en moesten het toen afblazen. Twee keer alles een half jaar doorgeschoven maar dat ging ook niet door. Tot nu toe, najaar 2021, kon het wel. En iedereen schoof mee: de winkel, de spreekster.
Doorgaan tot op het randje, denk ik. Want morgen worden de maatregelen weer verscherpt. 
En twee dagen vooraf zegde de quiltwinkel onverwachts af en moesten we nog zoeken naar een vervanger. Dat lukte na 2 dagdelen bellen. Galerie de Ganzerik kwam, daar waren we erg dankbaar voor. De spreekster, mw. Weenink, kon goed vertellen en boeide iedereen duidelijk.
We hadden mondkapjes tijdens het lopen, alle QR codes waren gescand. En toch, echt op 1,5 meter ging het niet. Dan konden we niet in de zaal. Nu, met bijna 60 mensen, vond ik het al vol. We zijn zoiets ook afgewend denk ik. We hebben in die zaal wel eens met 80 quiltsters gezeten. In de laatste week kregen we toch ook nog een aardig aantal afmeldingen, voornamelijk omdat men toch niet zo goed durfde.
Dit is het quilterskussen dat Ellen nog bedacht en voorbereid had, zo moest het ongeveer worden.


Iedereen had een lapje mee als cadeautje voor Ellen, die voor het laatst als regiovertegenwoordiger aanwezig was. Volgend jaar is ze gewoon deelnemer.er nu mee. Ze voelde zich erg verwend, zoveel nieuwe lapjes! En nu aan haar de taak om er wat van te gaan maken.
 Het was een gezellige dag. Druk, dat wel. Je moet aan heel veel dingen denken. Maar ook leuk, gezellig. De sfeer was goed. Op naar de volgende op 2 april 2022.......
vast nadenken over de te gebruiken techniek en werkje....

Nu is er wat rust terug. Tijd om eigen quiltwerk weer op te pakken.
De droomdeken is inmiddels klaar. Die ligt nog te wachten op vervoer.


Ik ben aan een volgende alweer begonnen. Eentje met scraps dit keer. In de hoop dat het wat restjes opruimt, maar wetende dat dat vaak niet eens een merkbaar verschil zal zijn.
Nu druk bezig om mijn hexagonnenquilt door te quilten. Op mijn manier: zo mogelijk elke dag vier draden. :-)


Met mijn museumblokken ben ik nog op achter. Oktober en november moeten nog. Daar ben ik nu ook aan begonnen. Weer een heel andere stijl. Ook maar vast nadenken over de stof die ik wil voor de sashings......

Kortom, we blijven bezig.

Alvast een fijn weekend!
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.