zondag 28 november 2021

Museum en tas

Eerst nog even vertellen....
Op de regiodag kregen Joke en ik als aanmoediging voor het oppakken van deze klus, van Marion een leuke zelfgemaakte tas. Zo leuk gemaakt en zo'n ontzettend lief gebaar. Ik wil hem graag nog even laten zien.


Zelfs nog met een mooi stofje van binnen gevoerd. Op de andere kant van de tas zit een vakje waar je nog van alles in kan stoppen. Hier een detail van het kopje, zo leuk:


Ze vertelde dat ze samen met Greet een heleboel tassen had gemaakt. Bedoeld om te verkopen op de weversmarkt. Helaas ging de markt niet door deze zomer. Nou ja, tijd voor meer tassen denk ik, voor volgende jaar? Neem even een kijkje op haar blog: Zin in quilten
Ze schrijft altijd leuke verhalen.

En dan nu tijd voor de update van de museum blok van de maand. De laatste die ik heb laten zien is de maand september. En oktober ligt al een poosje klaar. 

Je ziet hier het originele blok. Een los uit de hand rond uitgeknipte cirkel. Het is de achterkant van het blok.

blok november

Ik paste het patroon aan voor de kleurencombinatie van de voorkant. Niet uit de losse hand geknipte cirkel zoals je ziet. Je ziet natuurlijk wat het voorstelt.

blok van de maand museumquilt

November is ook klaar, op het quilten na. Daar hoop ik vandaag nog iets aan te kunnen doen.
Dan rest alleen december nog en dan moet alles in elkaar. Op quilt-as-you-go manier. Daar ben ik nog niet bedreven is, dus dat wordt ook een uitdaging.

Fijne zondag nog
groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Leuk om jouw tas zo te zien...fijn dat jullie er blij mee Ijn....dat de tas maar vaak met jouw op pad mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.