zaterdag 10 september 2022

Scrappy

Tja, ik zag het aankomen: de restjesbak werd echt te vol. Daar moest ik iets mee: weggooien of gebruiken.
Ik koos voor gebruiken. Ook als handwerkje voor tijdens de bee. Daar is ook een project voor nodig.
En ik besloot tot een scrappy Irish Chain. 
Uit de restjes knipte ik vierkantjes van 5cm. Kon dat er niet meer uit, dan ging het restje in de prullenbak. Iedere week met strijken, streek ik de geknipte vierkantjes mee. Zo kon ik ze ook een beetje tellen. Het zijn er inmiddels plm. 1200. Tijd om te beginnen dus.

Samen met onze kleindochter tijdens het oppassen, de blokjes in kleuren gesorteerd. Dat werd een gezellig uurtje.


Je ziet het al, de stapel blauw voert echt de boventoon. En ja, er zit ook een stapeltje "weet niet" tussen. Vaak met bloemetjes en verschillende kleuren.


Eigenlijk heb ik 9 stapeltjes nodig. Maar dat komt goed. Is er een stapeltje op, ga ik door met de volgende. Blauw komt vast in elke reeks terug. De bedoeling is dat ik 9 blokjes aan elkaar naai. 


En, het laat zich raden: 9 rijen samen vormen een blok. 
Van die blokken van 9x9 heb ik er vooralsnog 13 nodig. Als dat klaar is ben ik er nog niet, nee hoor. Dan komen er nog "bijna" scrappy blokken bij. Ik kan nog even doorknippen denk ik.
Uiteindelijk wordt de quilt plm. 2x2 dus weer een pittige.

Dus: wordt vervolgd.

hartelijke groet, fijne zondag
Janine




1 opmerking:

  1. Leuk idee, en met je kleindochter lekker bezig….dat is goud, toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.