maandag 24 oktober 2022

Huiswerk?

Huiswerk, huiswerk.....

Voor de vorige droomdekenbee zaten de punten er aan. Dat was vier weken terug ongeveer.

Het uitleggen van de blokken kostte toen nog de meeste tijd. Welke kleuren leggen we waar en hoe voegt dat bij elkaar. Toen we tevreden waren verdeelden we de rijen en ieder ging met nieuw huiswerk weer terug. 

Dat bleek toch nog lastig, want thuisgekomen begon je al snel te twijfelen. De stukken zaten vastgespeld, het zou goed moeten gaan. Maar o zo snel heb je 1 blokje gedraaid en dan gaat het fout. Ik heb dus al een paar keer de foto zelf bekeken met het maken van mijn rij en al aan 2 anderen de foto nog even doorgestuurd omdat zij ook dachten dat het niet klopte.

Vandaag kwamen we weer bij elkaar, 4 weken later. En alle rijen uitgelegd. En? Het klopte niet overal, maar 1 aanpassing was voldoende. Die was wel goed genaaid maar verkeerd gelegd vorige keer. Geen punt. Het worden nu rijen. Al even gepuzzeld hoe het vervolg kan zijn.

Nu moeten de rijen aan elkaar.
Dus weer verdeeld, en mee terug naar huis.

Afgelopen week heb ik de scrapdroomdeken die ik zelf aan het maken ben, gedubbeld. 

Nog even denken hoe te quilten.

Het heeft mijn restjes ietsje uitgedund maar niet zoveel. 
Daarom ben ik inmiddels aan een eigen deken van scraps begonnen. Niet als droomdeken, gewoon voor mezelf. Die van de rijtjes, waar je eerder over las. Dat is een quilt die ik op de bee maak. Ik kan 2 rijen blokjes aan elkaar zetten tijdens een bee, niet meer. Ik heb heel veel rijen over, dus dat gaat nog even duren.
Maar dat is niet erg.

Huiswerk heeft vaak een beetje negatief beeld. Maar met quilten?
Bij mij is huiswerk leuk, nooit vervelend.

Hoe zit dat bij jou?

Fijne week allemaal
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.