woensdag 12 oktober 2022

Medewerker

Op de medewerkersdag van het Quiltersgilde, kregen we de opdracht een zelfportret te maken. Niet perse lijkend, maar zo grappig mogelijk. Je mocht helemaal los op kleur en versieringen. We kregen een lap als ondergrond, een vel steam-a-seam en een A3 om te tekenen. In de hoeken stonden bakken met stofjes, daar mocht je uithalen wat je passend vond.

De eerste schets, gewoon even uit de losse hand. Je moet er niet teveel over nadenken, dan gaat het niet.
En het hoefde immers niet te lijken.

We hebben prachtige voorbeelden gezien. Daar kan ik niet aan tippen. Maar zo gaf ik het  ongeveer die middag vorm. Alles mee naar huis en thuis alles beter op zijn plek gelegd en gestreken. Op dat moment zit het dan vast.

zelfportret

Toen ben ik verder gegaan, alles gefestonneerd. Een accent aangebracht (oorbellen, vlecht) en zo is ie nu.


Nu ga ik hem eerst dubbelen en quilten. Daarna kan ik nog meer versieren als ik dat wil.
Ehhhh, hoe quilt ik dit...... ff denken. Tips? Laat het me weten.

hartelijke groet,
Janine


1 opmerking:

  1. Heel leuk portret.....de achtergrond meanderen dan blijf het portret eruit springen...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.