woensdag 3 mei 2023

T(huiswerk)

Ja, huiswerk voor de droomdekens. Huiswerk neem je mee naar huis, dus thuis het klusjes geklaard. Dat was dit keer niet veel werk, maar volgende week krijg ik een quilt om door te quilten. Een deel is al gedaan, voor mij de rest. Voor nu kreeg ik een stapeltje restjes mee. Allen effen gekleurd, maar wel fleurig. Of ik daar maar lapjes van 15x15 (+ naadtoeslag) wil snijden.  Natuurlijk wil ik dat, heb net een nieuw mes in gebruik genomen.


Na een uurtje klaar met eerst strijken en snijden. 


Van de restjes gelijk maar stroken gesneden. Was nu toch bezig. 
Klaar voor nu, over 3 weken verder.


Nu tijd voor een eigen klusje.
Ik wil een beschermer voor mijn inductieplaat. Er zijn mooie te koop, ik weet het. Je kan zelfs een foto insturen en dan wordt die er op gedrukt. Maar ik vind zelf maken eigenlijk net zo leuk.
Dus stofjes opgezocht va gelijke maat ongeveer. Snijmat en mes erbij...


Stap 1: 1x het mes er in en wisselen en weer aan elkaar naaien.


Stap 2 vergeten vast te leggen, dus over naar stap 3. Mes er in en wisselen.


Zal ik nog een keer? Of toch niet? Even bij elkaar leggen.


Nee, toch maar niet. 


Wel even een stukje er uit en er weer in, een accentje aanbrengen.


Een ander lapje voor de achterkant.
Wat als ik nu aan de achterkant een aantal lijnen doorquilt? 
Je leest het later.

Morgen eerst herdenken, dan bevrijdingsdag en de meiden komen een nachtje logeren.

Fijne dagen!
hartelijke groet, Janine

1 opmerking:

  1. Die techniek heb je me al wel eens uitgelegd mam maar dat moet je binnenkort nog maar een keer doen. Ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.