woensdag 26 juli 2023

Weversmarkt

Vandaag was het weversmarkt in Hoorn, een jaarlijks terugkerende marktdag. Hoewel er veel regen werd voorspeld, bleek het zonnig en warm in de stad. Geen druppel gevoeld.
Dus op tijd heen, heerlijk langs alle kramen gewandeld en gekeken. Heel veel wol, voor breien en haken kan je echt heel goed terecht. Voor quilten wat minder, slechts drie kramen. Maar het is wel gelukt om een stofje te vinden dat aan mijn wensen voldeed. 
Begin binnenkort ook aan het quilten van de tafelloper en dat is veel zwart. Dus witte stift nodig voor de lijnen. Die stiftjes aangevuld. Ik heb ze eerder gebruikt op zwarte stof en dat gaat doen. Zodra het te quilten stukje gedaan is wrijf ik de stift wel gelijk weg. Dus steeds het stukje dat ik quilten wil, teken ik.


Nu nog er iets van maken. Dat zit wel in mijn hoofd, maar heb geen patroon of zo, dus kan het niet laten zien.
Er is een droomdeken klaar. 



Ook hier met plezier met zijn 6en aan gewerkt. Deze kan door. Ria heeft er nog een tas bijgemaakt om hem in mee te nemen.
Het quiltwerk van de Paddington heb ik inmiddels afgerond, hij gaat nu met Ria mee voor het afbiezen. Ook daarvoor ligt er al een bijpassende tas klaar.


Van de volgende (zie vorige blog) heeft iedereen zijn rij gemaakt en deze week zijn we verder gegaan. Ik heb 3 rijen mee om aan elkaar te zetten.  
En je raadt het niet, we zijn aan nog een volgende begonnen. Een roze meisjesdeken. ðŸ‘‘ Ik heb een aantal stofjes meegekregen en mag daar een blok van 30x30cm van maken. Volgende keer blokken bij elkaar leggen en kijken waar er wat nog aan moet worden toegevoegd. 
Mijn eigen restjes droomdeken ben ik aan het afbiezen. Dus nog eentje klaar. Tsjonge wat een productie. ðŸ˜€

De blokjes voor mijn Round Bobbin gaan ook gestaag voort. Daar zal ik volgende keer wat van laten zien.
Fijn weekend allemaal.
                                                           
                                Groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.