maandag 21 augustus 2023

Veel te vertellen?

Te lang niet geblogd, dus er is wel wat te vertellen: werk aan mijn tafelloper, de blokjes voor de Round Bobbin, de droomdekens, een gevolgde workshop, de zomerwerkdag van de bee....
Ik beperk me nu tot mijn droomdeken, de workshop en de zomerdag.

Mijn eigen gemaakte droomdeken is klaar. Die maakte ik van restjes. Niet dat de restjes op zijn, maar ik heb er wel een gat in geslagen. Deze gaat mee op 1 oktober, als we gezellig naar Soest gaan voor de droomdekendag. 
Leuk! Van de bee zijn er ook een paar klaar, die gaan natuurlijk ook mee.


Leuker is het om nu te vertellen van de workshop. Ik volgde die bij Aljona: collagequilten.  Samen met mijn dochter die dat ook graag wilde. Op zich al leuk, zo samen. Blijken er nog twee deelnemers te zijn die ik ken vanuit de bee. Extra leuk dus.
Met instructie van Jacqueline bouwden we ons eigen vogeltje op. Leuk om elkaars vogel te volgen. Natuurlijk was hij niet klaar. Met een halve vogel op bakpapier gingen we naar huis. Een vervolgmiddagje bij dochter thuis resulteerde in een vogel die af was. Thuis op de achtergrondstof gestreken.


Met de hand gefestonneerd waar ik tussen of onder kon komen.
Ik vond hier een overall quiltpatroon het meest geschikt en met een sjabloon tekende ik de lijnen. De blauwe lijnen. Vervolgens quilt je over die lijnen. Voor een klein quiltje is dat goed te doen. Voor een grote is dat geen optie (of je moet veel geduld hebben).


Gister is het quilten klaar gekomen. Vandaag alle lijnen wegspuiten en dan nog afbiezen. Volgende keer de complete vogel in beeld.


Hier zie je de lesbrief van de zomerwerkdag. Christa had alles goed voorbereid, de lesbrief was duidelijk. We moesten wel onze eigen lapjes meenemen: "6 verschillende lapjes (2 om 2) die bij elkaar passen", van 20x8cm.  Het werd een peer. Kijk maar. 


Het was een hele gezellige dag met elkaar. Bij bijna iedereen was de peer (bijna) af. Bij mij moest alleen het blad er nog aangezet. Dat was thuis natuurlijk snel gepiept.

groetjes, Janine






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.