zondag 7 januari 2024

Quilttotekst3

Een stap verder...

Eerst wil ik graag alle lezers een goed, zo gezond en gelukkig als het maar kan, nieuw quiltjaar toewensen. Het mag nog net vandaag, heb ik begrepen. Het is 3koningen. 
Dat je af mag maken wat je begon :-) en energie genoeg hebt om iets anders op te pakken. Misschien zien we elkaar ook op de volgende regiodag.  Wees welkom in elk geval.
Mijn kerstboom is weer weg, een plant ervoor terug, dat moet nog. In mijn geval zeker, ik mikte er eentje weg die het niet goed deed. En die doet dienst als kabelverberger, dus er moet er wel een komen.

Niet op het gebied van auteursrecht ben ik een stap verder. Dat betekent dus dat ik nog geen reactie heb gekregen van de archiefafdeling van Harvard. Nou ja, ik heb mijn best gedaan.

Maar wel met mijn ontwerp.
Ik tekende op een A4tje mijn ontwerp. Niet gedetailleerd, een grove schets. Daarna besloot ik welk formaat ik dacht dat de quilt zou kunnen worden. Het formaat is wel belangrijker, hoe groter hoe meer werk. En zoveel tijd heb ik niet voor mijn gevoel Als ik wil dat hij in Rijswijk hangt......
Ik koos voor 4x A3. Dus iets van 80x60cm.  Ik plakte de vellen aan elkaar en nam de tekening over. Wat meer op het goed formaat getekend. Een deel lucht, een deel water, de zon, een mens, vuurtoren. Dat moet er allemaal op. 

De lucht is de eerste stap. Ik koos voor stroken van licht naar donker.
Dus alle "rode" stoffen opgezocht. 


Mmm, er ontbreken meer lichte varianten.
Verder op zoek, even vragen bij vriendinnen....

Bij het boodschappen doen in Zwaagdijk (ik kom er heel weinig, het is me te ver) zag ik deze afbeelding. 


Ziet er niet gek uit. Iets van "liefde" wil ik ook wel verwerken. Hier een patchworkhart op een presenteerblaadje? Afbeelding maar even bewaren. Misschien komt het ergens van pas.....

het weekend weer bij na voorbij
hartelijke groet, Janine



1 opmerking:

  1. Een gelukkig en gezond 2024! Het wordt vast een leuk ontwerp, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.