zondag 14 januari 2024

Quilttotekst4

De lucht is in grote lijnen klaar. Dus wat lichtere stof erbij kunnen vinden. Helemaal tevreden ben ik nog niet, een strook zit me dwars. Later maar wat aan doen.

Vandaag is het water aan de beurt. Water kan heel stil zijn, maar ik wilde niet weer met stroken werken. Er moet meer leven in. Dus golven. 
Van mijn maatje kreeg ik een tip, de methode van Anja Townrow. Gegoogld en gevonden. Ongeveer. En met wat aanvullingen van mijn maatje die bij haar een workshop had gevolgd, ben ik daarmee aan de slag gegaan. Ik tekende op mijn tekening golven zoals ik ze wilde. 


Mijn maatje gaf aan waar de kritieke punten zaten en die kon ik aanpassen. Blij mee!
Overnemen op freezerpaper en nummeren om de volgorde van naaien te weten. Dat is nog wel een dingetje, daar moet je goed op letten. 
Maar het werd me te breed, te veel water en de stukken te klein. Dus de watervloed wat minder gemaakt. en de golven wat makkelijker/groter. Opnieuw op volgorde  gezet, uitgeknipt en de stof gekozen. Zo ongeveer.


Proefstukje genaaid. En me gerealiseerd dat ik zo in spiegelbeeld werk. Is dat erg als de linker golven rechter golven worden? Loop ik dan ergens vast? Nou nee, dat maakt niet uit. Dus kan ik verder.


Dat gaat lukken. Het proefstukje kan in de prullenbak. Nu voor het eggie.
En dat lukte. Niet helemaal makkelijk, om sommige plekken had ik het me lastig gemaakt. Dus of aangepast, of me er doorheen gewerkt. 

Zo, water en lucht zijn klaar, de basis is gelegd.
Nu wordt het tijd voor de zon. Dat wordt een makkie.

Tot later,
groet, Janine





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.