zondag 21 januari 2024

Quilttotekst5

Vandaag de zon en de toren.

Op de handwerkbeurs in Houten vond ik trouwens een nieuwe strook lucht. Een grunge stof. Die zijn en blijven mooi en kunnen een mooie overgang geven. Nog net niet helemaal naar mijn zin, maar niet erg. Ik laat het nu zo.

De zon is op zich een makkie. Een halve cirkel, hup klaar. Dat heb je misschien gedacht. In elk geval dacht ik dat eerst. Maar ik wilde toch wat anders wilde. Ik wilde flarden op de zon. Dus ik heb stof gescheurd. Kijk maar. Het bevestigen is op deze manier wat lastiger, maar dat is gelukt.

De toren was op mijn ontwerpblad ook snel getekend. Niet te klein (het mag geen paaltje worden) dus groter gewerkt. Ik gebruikte soluvlies voor de ramen. Dat is voor mij ook een nieuwe techniek. Normaal zou ik ze gewoon op de stof tekenen met een friction pen of een potlood in de kleur van het garen. 

Achteraf denk ik dat mijn normale werkwijze misschien hier wat beter had gekund. Door het uitspoelen met water werden de geborduurde lijnen minder scherp. Of ik moet strakker werken, dat kan ook de oorzaak zijn.
De ramen waren in elk geval een goede manier om deze techniek te proberen. Ik heb hem nog ergens nodig later.

Ik tekende ook een deur in de toren. Maar die heb ik gauw weggehaald. Ik wil er ook een paar mensen op zetten en dan moet ik rekening houden met de verhouding, Leek me geen goed idee. Dus je snapt het, de ingang van de toren zit aan de achterkant. :-)

De toren geeft licht, dat is de bedoeling. Dus er moeten stralen komen. Ik dacht ik neem verschillende kleuren geel, naai die op vlieseline en plak het op de top. 


Maar dat werd het niet, dat zag er niet goed uit. Niet strak genoeg.
Dus hoe doe ik nou de stralen? Iemand een idee? Ik hoor het graag!

fijne week!
groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Weet niet of je dat wilt, maar ik zou het misschien doen met borduursteekjes?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.