zondag 4 februari 2024

Quilttotekst6

De stralen? Nee, ik ben er nog niet uit. Ik heb wel 3 klossen goud borduurgaren besteld. Daar iets mee doen is een optie. Maar alleen borduren, nee dat past niet vind ik. De twee zwarte klosjes, daar zit niet veel garen op. Daarnaast is er 1 te dik om te gebruiken. Dus de grotere klos blijft over. Daar kan ik mee werken. Dat wordt een uitdaging denk ik, goud garen blinkt niet uit in handig verwerken.

Vogels
Die wilde ik ook, in de horizon. Maar ik had bedacht dat de vogels een soort scheve hartjes zouden worden. En dat durf ik minder goed zo op de stof te tekenen, daar heb ik het soluvlies voor gebruikt. Dat is een voor mij nieuwe techniek. Het lijkt zo mooi: tekenen, borduren, oplossen.


Maar daar was ik achteraf niet blij mee. Want een van de stofstroken gaf af toen ik het vlies wilde oplossen. Daar moet je dus ook nog rekening mee houden. En de kleur trok door naar de vuurtoren. Die kreeg een roodbruine dwarsstreep. En dat kon niet. Dus dat kostte me een nieuwe toren. Die zit er inmiddels wel op maar ik heb er wel even over gedacht om het geheel in een hoek te mikken. 
Ik heb van alles aan plaatjes in mijn hoofd en in de praktijk doe ik allerlei concessies omdat niet alles werkbaar blijkt. Dat komt ook omdat je - als je zo vrij werkt - er misschien teveel keuzes zijn. Nou ja, dat geldt voor mij. Als het ene niet lukt probeer je het anders. Dat kan ook en dat mag (vind ik) maar of het nu wordt wat ik verwachtte, wat het plan was? 
Of het ooit op insturen aankomt?

fijne week!
groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Ja, ik herken het wel, dat als het niet wil lukken, het in een hoek gooien 😄

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.