vrijdag 19 juli 2024

Creative stiches

Borduren met de steken van Sue Spargo, wie heeft dat nog niet gedaan?
Ik zag ineens een melding voorbij komen dat voor een workshop/cursus Poppiefield in Oosthuizen, je eerst de beginnerscursus moet hebben gedaan. Die beginnerscursus, daar had ik wel oren naar. Ben benieuwd naar al die steken. Dus snel inschrijven dacht ik, en dat was maar goed ook. Ik had het laatste plekje.
Het was een workshop die gegeven werd door Fanny, in quiltwereld al erg bekend. Haar workshops en cursussen zijn altijd snel volgeboekt.

Omdat ik een paar dagen voor pas inschreef, was er eigenlijk te weinig tijd om de benodigde materialen ergens te kopen, dus maar met mijn verstevigde lapje en de klosjes garen die ik had, naar Oosthuizen.
Gelukkig lagen daar ook alle materialen, dus kon daar met een gerust hart het materiaal dat ik nodig had aanschaffen.
Het boek dat je erbij nodig had, Creactive Stitches, dat kon ik lenen van Yolanda, dat scheelde al een hoop.

Gezellig aan de keukentafel, zo gaat het in Oosthuizen.
Met zijn 11en in een grote keuken, dat past.
Fanny koos een aantal steken uit het boek die we gingen doen. In een lap vilt, met wonderfil garen. Een beetje kriskras door het boek, verschillende soorten steken. Oke, de een gaat je beter af dan de andere. Met de bullionsteek heb ik nog steeds moeite. Ook na het thuis nog eens geprobeerd te hebben.

Van de zo ontstane proeflap/stekenlap kan je een naaldenmapje maken. Kijk, dit is die van Fanny, ons voorbeeldexemplaar. 

Nou, mijn exemplaar wordt echt niet zo leuk.
Omdat ik het boek had geleend heb ik elke dag wat geoefend, zodat ik het boek weer snel kon teruggeven.
Ik ben meer van willekeurig proberen, zonder het plan er ook een mapje van de maken.

Zo ziet mijn resultaat er tot nu toe uit. Het zijn niet echt mijn kleuren, het ziet er nu niet uit.
Maar nu is dat niet erg. Ik wilde wat proberen, niet er iets van maken. En uithalen en opnieuw doen was zonde van mijn tijd. Ik kan nog even verder oefenen, de lap is nog niet vol.


Eén steek, de drizzle, heb ik gefilmd. Maar het filmpje is te groot om hier te plaatsen. En er een stukje af knippen kan niet.  

Fijn weekend allemaal
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.