zondag 28 juli 2024

Tuinbee

En zo zijn er tussen de workshop waarover ik vorige keer schreef, alweer 5 beebijeenkomsten geweest. En dat voor een zomervakantiemaand! Een koffieochtend bij de ene bee, twee keer een thuisbee, zomerdagtuinbee en nog onze droomdekenbee, het kon niet op. Om de zomer te overbruggen, de koffieochtend, vaste plek, vaste tijd, eigenlijk een gewone bee met een andere naam. Niks mis mee, gezellig.
De thuisbee is - voor wie niet op vakantie is en zin heeft - bij iemand thuis. Dat zijn meestal kleine groepjes. Gezellig, intiem, gelegenheid voor een goed gesprek. Heel fijn.
De droomdekenbee is altijd thuis. We kijken hoe ver we zijn, hoe we verder gaan en verdelen de taken.

De zomerdagtuinbee was deze week bij Hetty in de tuin. Het  bleef een beetje bewolkt maar het bleef droog (tot we naar huis gingen) en best wel warm. Eigen brood mee, soep regelt zij, taartje bij de koffie, geweldig geregeld allemaal. Best een grote groep, we waren met 14 vrouw. Ze had een werkje bedacht, gaf ze aan. Altijd leuk natuurlijk. Het project kreeg de naam "help Hetty van de rotzooi af". Voor wie wil, geen verplichting.
Er kwamen canvas schildersdoekjes op tafel, een enorme vracht aan knopen en een grote doos borduurgaren en een tas vol scraps.
Leef je uit :-)
Hier zie je mijn eerste, aarzelende beginnetje.


Ik ben er mee doorgegaan tot de lunch. Toen vond ik het genoeg voor die dag. Verder met mijn eigen werk.
Op dat moment had ik dit gemaakt.


Ik was natuurlijk niet de enige. Hier zie je de resultaten van anderen die zich aan dit project gewaagd hadden.



Thuis verdergegaan. Want het was me te wit, te kaal. Niet af, en daar kan ik niet zo goed tegen, dan kan ik het niet wegleggen. En er stond nog verf van de kleinkinderen. Daar heb ik me vandaag even aan gewaagd.
En dit is het eindresultaat.


Wat je al niet kan doen met restmateriaal :-)
Ik ga er niks mee doen, maar nu kan ik het wegleggen. 

Fijne week allemaal
groetjes, Janine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert! Dank je wel.