zaterdag 17 augustus 2024

Vest haken

Ik doe ook wel graag iets anders dan quilten. Vooral als ik even niet verder kan en toch wat wil doen, pak ik een haakwerkje. Ik ben begonnen aan een vest voor de winter. Ik had een oud vest, jarenlang gebruikt. Vorig jaar deed ik hem weg,  ik kon er niet meer mee over straat :-)
Te vlug natuurlijk, je kan beter eerst een nieuwe maken en dan de oude weg, ik weet het.
Nu geeft het druk. Maar dat is ook niet erg.

Chenille wol, haaknaald 6, wie doet me wat? 
Leuk patroon gevonden. Niet helemaal voor beginners las ik wel, maar ik dacht, ik kan dat.
Totdat ik begon. Opzetten, ketting, stokjes, geen punt.
Maar ik moest in de rondte haken. Eh, voor een vest? Hoe moet dat in vredesnaam een vest worden?
Je verwacht een lange ketting en in rijen. 

Er bleken veel vragen over dit patroon te vinden op internet. Maar er waren haaksters die het gelukt was.
Nou dat moet dat mij ook lukken. 
Het duurde even, ik moest echt 3 keer goed lezen. Maar uiteindelijk begon het te dagen. Gelukt dus, op weg.

Ik moet twee van deze grote "lappen" haken. De een voor de linkerkant, de ander rechts. Die haak je vervolgens aan elkaar. Als je een lap op een bepaalde manier vouwt, dan heb je een halve rug en voorkant en een mouw. Zie je het voor je?
Tot zover snap ik het.

En daarna? Daar moet ik me dan maar in verdiepen. Eerst ben ik hiermee zoet.
Wordt vervolgd :-)

fijn weekend
Janine

1 opmerking:

Leuk dat je reageert! Dank je wel.