dinsdag 27 augustus 2024

Zomerdag

Half augustus hebben we van onze bee een zomerdag. Een gezellige dag, ooit bedoeld om de lange zomervakantie te doorbreken. 
We beginnen om half 10, we krijgen een werkje. Koffie met wat lekkers, lunch met kroket, en aan het begin van de middag was bijna iedereen klaar. We kletsen met elkaar, het is gewoon gezellig.

Dit jaar kregen we een sleutelhanger om te naaien.
Dat kwam zo van pas bij mij!
Twee dagen ervoor had ik mijn fiets bij mijn vriendin gezet. Een andere, een oude fiets van ons gebruikt.
Mijn elektrische heeft het begeven. Nou ja, de fiets niet, de batterij. Die was na 8 jaar gebruik op en hield er mee op. Ik dacht even een nieuwe batterij te kunnen aanschaffen, maar dat bleek niet zo te zijn. "Nee mevrouw, die accu wordt niet meer gemaakt en is niet meer op voorraad. Te oud." Ik vind dat zo raar, dat een gewoon goede fiets weggegooid moet omdat er geen batterij meer voor is. En de fiets is pittig zwaar, dus zonder ondersteuning eigenlijk ook niet goed bruikbaar. Dat heb ik Batavus wel laten weten, maar die heeft daar geen boodschap aan.

Maar, bij mijn vriendin, ik dacht toen, waar laat nu deze sleutel? Het was een losse sleutel zonder hanger. Goed idee: in mijn portemonee. Dat ging prima. So far so good, dacht ik.
 aar dat ging anders. Teruggekomen op zoek naar mijn sleutel. Niet in mijn tas, niet in mijn zakken, nergens....
Overal gezocht dacht ik. Nou ja, hulp was nodig.
Manlief gebeld, die kwam met de reservesleutel. Gelukkig, probleem opgelost. Hij met de auto naar huis, ik op de fiets. Fietsend langs de Vomar schoot het weer in mijn hoofd "oeps, de sleutel zit in mijn portemonnee".
Je snapt, een sleutelhanger voor deze fietssleutel? Een must.

Hier zie je de middagfoto, toen bijna alle sleutelhangers klaar waren. Dat oranje, dat is de mijne. 
Goed kleurtje, valt op :-) Heb ik wel nodig.


Je snapt, ik ben hartelijk uitgelachen. Door manlief en door vriendin. 
Vandaag is de fiets even nagekeken, afgesteld en van nieuwe handvaten voorzien. Ik kan voorlopig op mijn oude fiets. Op eigen kracht. Kan ik nadenken of ik nog een andere elektrische fiets wil.
Ik geef ze geen ongelijk.

groetjes, Janine

1 opmerking:

  1. Agnes Bruinenberg - Quist30 augustus, 2024

    Welkom in de weggooi wereld. Echt absurd. Daar mogen ze weleens iets aan gaan doen. Jullie hebben een leuke dag gehad. En leuke sleutelhangers gemaakt samen. Wel lachen dat je de sleutel in je portemonnee bewaarde en prompt vergeet. Maar gelukkig kwam alles goed. En nu weer zelf trappen. Dat zal wel even wennen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert! Dank je wel.